Tuesday, October 7, 2014

Dari SS17/2 untuk syurga

Assalamualaikum.

Hai Ayie. Hmm aku tak tahu nak mulakan cerita ni macam mana. Tak tahu nak ambik feeling macam mana. Tak tahu sebab tak pernah rasa macam ni.

Hmm bismillah. Hai Ayie.
Kalaulah surat aku ni boleh sampai dekat kau.

Harini 7 Oktober 2014. Dah masuk hari ke 3 kau pergi tinggalkan semua orang. Kalau pergi yang boleh datang balik takpe, ni pergi yang jauuuhhh sangat. Ya Allah, kenape cepat sangat Ayie ?

Masa Aini post dekat group whatsapp haritu,punyelah terkejut aku rase. Pukol 8 lebih, Aini bagi tau berita yang aku yakin semua orang taknak dengar. Masa dapat tahu tu aku otw balik kampung Ayie. Dah separuh jalan, dekat Raub. Tengah nak makan nasik lemak buat breakfast, dapat berita tu. Terus tak lalu nak makan Ayie. Hmmm

Aku rasa bersalah sangat sampai ke harini tak sempat nak melawat kau. Tak sempat nak ziarah kau.Tak sempat nak jumpe kau. Rasa  macam jahatnya aku. Padahal baru dua minggu lepas kau carik aku sampai subang ni, siap hantar aku balik lagi. Yang aku ni hah, sampai dah jadi macam ni, nak pergi ziarah pun tak lepas lepas lagi. Mintak maaf Ayie.

Skrg ni maybe Aini, Ijat, Pikah Saidin,Fakrul sume tu otw nak pegi jengok kau. Walaupun aku ak pegi, aku tak penah pun lupakan kau. Selalu je aku sebut nama kau :')

Bukanlah aku, kteorg yang dok bersedih pasal kau ni tak boleh terima qada dengan qadar Allah. Tapi berita ni mengejut sangat. Dah la esoknya nak kite nak sambut Raya Haji. Punyelah sedih rase die Ayie. Dahtu banyak sangat benda yang kite sume rancang kan. Pasal kau nak teman aku pergi kenduri kat Trolak bulan 2 ni. Pasal kite sume nak pergi trip kat Langkawi. Pasal nak tengok cerita Anabell ramai ramai. Macam banyak sangat bende. Pastu kau pergi bukan sebab sakit. Kalau dah lama sakit, mungkin kteorang dah boleh terima. Entah laa, kena ambik masa dulu kot baru semua orang okay balik.

Kau kena tahu, Eryn yang selalu kau gaduh gaduh dalam group pun dok bersedih pasal kau. Punyelah die semangat nak pergi ziarah kau. Punyelah beriye die sedih. Tapi nak buat mcm mana takde rezki nak jumpe kau harini, motor die rosak. Rumah die kat rawang, die dah pindah sane. Takde sape nak ambik die. Hmm kesian die.

Aini, bestfren kausaggup turun dariKedah semata mata nak ziarah kau. Kau patut tahu, semua orang sayang kau. :)

Aku rindu kau. Tipulah kalau aku cakap tak rindu. Dalam aku dok pikir sorang sorang, aku rase kau dah dapat semuanya kann. Kau dapat jadi askar. Dapat beli motor yang kau nakkkk sangat. Aku rase semua orang bangga dengan kau. Family kau apetah lagi. Alhamdullilah.

Ayie, walaupun perkenalan kite sume ni kejap. Yelah 3 tahun yang tak seberapa, dengan kau berenti Polinye lagi, rekrut askar dah 6 bulan, tapi macam macam kenangan sempat kite sume simpan. Pergi Bukit Cerakah, pergi naik Bukit Broga, trip raya, makan cendol sume tu. Sampai bila bila pun aku mesi akan ingat sume bende ni.

So Muhammad Azri Bin. Aminuddin (15 Oktober 1992-4 Oktober 2014) tenanglah kat alam sana. Alam yang maha abadi. Insyaallah dengan izin Allah, kite jumpe lagi. Tunggu kteorang sume dekat sana. Aku halalkan semua yang terlebih terkurang antara kita Ayie. Aku rindu kau. Semua orang pun. :')

Assalamualaikum.